Tässäpä näitä lupaamiani kuvia vihdoin ja viimein.

1233744.jpg

Sain tuon isännän paidan vihdoin ja viimein valmiiksi...se seiso siis melkein valmiina pitkän aikaa kaapissa kun mulla vaan alko jossain vaiheessa tökkiä kun raidat ei mennyt tuossa paidalla silleensti nätisti...mutta isäntä siitä tykkää ja se on kai pääasia. Parempaa kuvaa en tästä onnistunut saamaan.

 

1233745.jpg

Sit olen kutonut isännälle tällaiset kynsikkäät, toisesta vielä langat päättelemättä. En ole koskaan ennen sormikkaita kutonut joten nää oli tällainen kokeiluversio ja isäntä tarvii niitä töissä. Lankana novita 7 veljestä ja 4 puikot.

1233746.jpg

Murkkupojalla kudoin tällaiset villasukat jämälangoista, seitsemän veljestä ja seitsemän veljestä (joku) raita. Puikot 4. Ja nyt muistan kutoneeni myös joulun aikaan pojalle lapaset joissa oli tuota kantapään mustaa 7 veljestä ja sit ....lankaa. Pitää niistäkin muistaa napata kuva.

1233749.jpg

Tällaisen ponchon olen kutonut/virkannut nuorimmaisen kummien tyttärelle. Lankana Novita Teddy, puikot 5,5 ja koukku 8. Lankaa sain tähän kulumaan 2 kerää ja tämä on siis menossa 8 vuotiaalle tytölle. Tulevat tuossa kuun vaihteessa viikonlopuksi pohjoisesta kylästelemään ja ajattelin sit pikkulikan yllättää tällä. Utelias 3,5 v tuli kesken kuvan oton tuonne yläkulmaan kurkkimaan...

1233752.jpg

Novita 7 veljestä langasta olen tehnyt itselleni baskerin (vaikkei se kyllä oikein siltä näytä tuossa kuvassa), lapaset ja kaulahuivin. Mulla on sit vielä samasta langasta viillasukatkin tehtynä. Puikot 4.

952779.jpg

Nämä sukat on kuvattuna novitan lehdessä. Olen näitä kahdet samanlaiset kutonu, toiset 16 v tyttärelle ja toiset itselle ja nyt olen parasta aikaa kutomassa 12 v tällaisia sukkia mutta Novitan jättiraita langasta, puikot 3,5. Alla kuva jo valmiista sukasta, toisessa on teräosa puolessa välissä.

1233777.jpg